Game of Thrones rescues Sky from takeover, as profit increases

game of thrones logo

TV GIANT SKY, facing a possible takeover by Rupert Murdoch’s 21st Century Fox, today announced a surge in subscribers, with cult series Game of Thrones to thank.

Sky’s subscriber base swelled by 160,000 new customers in the three months to late September, up 51% on a year earlier, it said in a results update.

Revenues grew 5% to £3.3 billion (€3.7 billion) over the same period.

Underlying profit, which strips out items such as tax and interest payments, jumped 11% to £582 million.

“We’ve had a strong start to our new financial year with good revenue growth and excellent profit growth,” said chief executive Jeremy Darroch.

He added: “Game of Thrones has become the most watched series ever on Sky.”

The London-listed group has exclusive rights to US broadcasting giant HBO’s television catalogue, which includes the current seventh season of the award-winning show.

Later, Sky will hold an annual general meeting at its London headquarters, where shareholders will vote on the re-election of Murdoch’s son James as chairman.

Some investor groups have expressed unease over him serving longer, in light of James being also chief executive of 21st Century Fox, which is seeking to buy the 61 percent of Sky it does not yet own.

There is unrest also over executive pay. Darroch’s total annual packet more than trebled to £16.3 million in Sky’s last financial year despite annual profits taking a knock from the escalating cost of broadcasting live Premier League football.


Meanwhile the takeover of Sky is being held up by a UK investigation into the proposed deal worth £11.7 billion.

Regulators on Tuesday said the probe would assess Rupert Murdoch’s influence on Britain’s political landscape.

Overall, Britain’s Competitions and Markets Authority will assess the impact of the Murdoch family’s proposed deal on both broadcasting standards and media plurality.

The CMA will seek to prevent “any one media owner, or voice, having too much influence over public opinion and the political agenda”.

The regulator’s probe will scrutinise the ability of the Murdoch Family Trust (MFT) to “control or influence editorial and commercial decisions” at Sky News, a 24-hour news channel broadcast from London.

It will assess also the current state of plurality within the UK media, and the commitment to accuracy in newspapers controlled by the MFT’s News Corp division, including The Times and The Sun. The Journal i.e


You might also like More from author

Leave A Reply

Your email address will not be published.

%d bloggers like this: